SuperDrob a Wietnam

Magdalena Ośko (Z-ca Dyrektora Handlowego ds. Eksportu) odwiedziła Wietnam. Celem wizyty był udział w targach „Vietfood & Beverage 2016”. Zapytaliśmy o najważniejsze punkty wizyty oraz o to, jak polskie firmy rozglądają się po wietnamskim rynku…

 

MAGDALENA OŚKO:

 

  • Targi Vietfood & Beverage 2016 odbyły się w Ho Chi Minh w dniach 10-13.08. Udział SuperDrob to stoisko organizowane przez Krajową Radę Drobiarstwa z programu „Europejski drób-w jakości siła”. Targi poprzedzało seminarium. Prelegentami byli m.in. Z-ca Prezesa ARR Pan Jarosław Ołowski, Radca Ekonomiczny Ambasady RP w Hanoi Pan Mariusz Boguszewski oraz Dyrektor Generalny KRDIG Łukasz Dominiak. Na bankiecie obecna była również Ambasador RP w Hanoi Pani Barbara Szymanowska.
  • Zarówno seminarium, bankiet jak i same targi były miejscem rozmów z potencjalnymi klientami umocowanymi bezpośrednio na rynku wietnamskim jak również z pośrednikami z całego świata.
  • Wydarzenia w Ho Chi Minh były pierwszymi z zaplanowanych na trzy lata działań w Wietnamie realizowanych w  kampanii „Europejski drób – w jakości siła”. Kolejna wizyta i działania promocyjne w tym kraju odbędą się jesienią. Kampania promocyjno – informacyjna prowadzona jest także w Chinach, Hongkongu i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

 

23 września uroczyście otwarto przedstawicielstwo polskiej branży drobiarskiej w Chinach. Jest to kolejny ważny krok w kierunku zwiększenia eksportu rodzimych wyrobów na tamtejszy rynek.  Projekt koordynuje Krajowa Rada Drobiarstwa.

 

„Polskie mięso drobiowe cieszy się w Azji coraz większą popularnością – jesteśmy obecnie jedynym dostawcą drobiu z Europy na rynek Chin. W ubiegłym roku wartość eksportu rodzimych produktów drobiowych na rynek chiński przekroczyła 105 mln zł., a dzięki dalszej współpracy może wzrosnąć nawet do 2 mld zł. mówi Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny Krajowej Rady Drobiarstwa”.

krd_targi_wietnam_sierpien_2016_1

 

„Możemy śmiało powiedzieć, że pod względem produkcji drobiu, obok dużej podaży krajowej oraz bardzo dobrej koniunktury w Europie i na świecie, naszą mocną stroną jest przede wszystkim wysoka jakość. Polscy producenci od lat są powszechnie cenieni za swoją fachowość, stałe udoskonalanie wiedzy na temat chowu drobiu, a także najnowocześniejsze zaplecze technologiczne. Budowane w ten sposób zaufanie, kompetencja i autorytet sprawiają, że rodzime mięso drobiowe cieszy się popularnością nie tylko wśród konsumentów z państw UE, ale m.in. takich krajów, jak RPA, Chiny czy Wietnam – podsumowuje Rajmund Paczkowski, prezes Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej”

Za: portalspozywczy.pl, KRD