Pierwszy pełny raport CSR za lata 2018-2019

Wydaliśmy pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju

Szanowni Państwo,

miło nam Państwu zaprezentować pierwszy w historii Grupy Kapitałowej SuperDrob raport dotyczący społecznej odpowiedzialności biznesu.

Mamy świadomość, jak trudna i wymagająca jest branża mięsna. Jest ona często nierozumiana i niedoceniana. Dlatego warto pokazać, jak ważny pod wieloma względami jest sektor drobiarski. W istotny sposób oddziałuje na funkcjonowanie naszego Państwa i całej Unii Europejskiej pod kątem gospodarczym i społecznym.

W krajach UE jest zatrudnionych ponad 370 tys. osób w podmiotach bezpośrednio związanych z hodowlą i produkcją mięsa drobiowego. Wiele dodatkowych miejsc pracy funkcjonuje w sektorach pokrewnych – przy produkcji pasz, opakowań, czy w logistyce.

Grupa SuperDrob zatrudnia ponad 2,5 tysiąca osób. Wraz z firmami współpracującymi na różnych etapach łańcucha, dajemy w sumie pracę prawie 4 tysiącom osób. Pracujemy z największymi sieciami handlowymi w Polsce m.in. LIDL, Biedronka, CARREFOUR, Makro, Eurocash, Netto, Żabka. W Europie są to: KFC Europe, Iceland, ASDA, ALDI.

Unia Europejska jest trzecim na świecie producentem mięsa drobiowego (15,8 mln ton w 2019 roku)*, z czego 83% przypada na mięso brojlerów. Dane z Komisji Europejskiej wskazują, że w Polsce w 2019 roku wyprodukowane zostało 2,6 mln ton mięsa drobiowego (co stanowiło 18,2% produkcji UE). W SuperDrob wyprodukowaliśmy 200 tys. ton mięsa drobiowego w 2019 roku.

Panująca obecnie epidemia pokazała wszystkim, jak ważna jest cała branża spożywcza; jak jej nieprzerwana działalność jest istotna dla normalnego funkcjonowania państwa i obywateli.

Zamykanie całych zakładów mięsnych np. w USA oraz zachodniej Europie i braki bieżącego zaopatrzenia w sklepach, pokazały, jak ważnym produktem w codziennym życiu jest mięso drobiowe.

W Polsce w trakcie pandemii staraliśmy się pomagać w miarę naszych możliwości. Przekazaliśmy prawie 50 ton produktów na cele społeczne. Zaangażowaliśmy się w pomoc potrzebującym wspierając akcję Legii Warszawa (#GotowiDoPomocy) w dostarczaniu posiłków dla seniorów. Ponadto nieustannie pracowaliśmy we wzmocnionym reżimie sanitarnym, by zapewnić ciągłość dostaw i dostępność produktów na półkach sklepowych.

Zdajemy sobie sprawę, że przyzwyczajenia konsumentów zmieniają się, a ich wymagania nieustannie rosną. Nasze odpowiedzialne myślenie o biznesie i przyszłości wyrażamy nie tylko poprzez rozwój produktów premium. Inwestujemy i testujemy nowe rozwiązania, których celem jest polepszenie zdrowia ptaków oferując im warunki jak najbardziej zbliżone do naturalnego środowiska. Przy Kurczaku Sielskim zupełnie odeszliśmy od paszy z kokcydiostatykami oraz komponentami GMO. Udoskonaliliśmy ją różnymi dodatkami, jak chociażby probiotykami, prebiotykami czy czosnkiem wspomagającym odporność. Staramy się robić co w naszej mocy, by w nadchodzących latach wszystkie nasze brojlery nie chorowały i nie musiały otrzymywać antybiotyków
w celach leczniczych.

To dla nas znaczy być odpowiedzialnym.

Zapraszamy do zapoznania się z całym raportem bezpośrednio na stronie www.raport-csr.pl lub w wersji PDF

Prosimy o informacje zwrotne – to dla nas bardzo ważne.

Raport posiada audyt zewnętrznej firmy Delloite Advisory (zob. s.78).