Informacje prasowe

Ogólnopolska kampania dotycząca mięsa

Finał II edycji kampanii „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje”.

 

  • Związek Polskie Mięso 31 marca br. kończy II edycję ogólnopolskiej kampanii informacyjnej „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje.”.
  • Projekt miał za zadanie popularyzację aktualnej wiedzy i najnowszych badań dotyczących polskiego mięsa drobiowego i wieprzowego.
  • Kampanię wsparła prof. dr hab. SGGW Agnieszka Wierzbicka – ekspert naukowy oraz autorytety kulinarne – szef kuchni Marcin Budynek oraz kucharz i dziennikarz kulinarny Tomasz Jakubiak wraz z dietetyczką Agatą Dąbrowską w roli ambasadorów akcji.

 

Przez ostatnie pół roku Związek Polskie Mięso zachęcał polskich konsumentów do aktualizacji wiedzy na temat drobiu i wieprzowiny, a także poprzez szereg działań prezentował walory kulinarne i wartości odżywcze mięsa. Ideą kampanii, realizowanej pod hasłem „Białe czy czerwone? Pewne jest jedno. Polskie mięso.”, było obalanie szkodliwych mitów i prezentacja najnowszych faktów dotyczących spożywania drobiu i wieprzowiny.

Ważny element projektu stanowiła edukacja z zakresu pochodzenia mięsa – wskazanie cech i zalet polskiego drobiu i wieprzowiny w ujęciu rynku wewnętrznego oraz eksportu.

Aktywności w ramach projektu objęły także działania online: Facebook, Instagram oraz dedykowaną stronę pewnejestjedno.pl.

W temacie popularyzacji rzetelnej wiedzy na temat mięsa nadal jest wiele do zrobienia, jednak po doświadczeniach z dwóch ostatnich lat widzimy, że nasze wysiłki w tym obszarze przynoszą spodziewane efekty. Aktualnie branża mięsna, jak i wiele innych gałęzi naszej gospodarki, staje przed bezprecedensowym wyzwaniem związanym z pandemią koronawirusa. Polskie zakłady stają na wysokości zadania, by utrzymać łańcuchy dostaw i by nadal oferować konsumentom bezpieczne produkty najwyższej jakości. Liczę na to, że gdy tylko wrócimy do normalności, będziemy mogli zrobić jeszcze wiele dla promocji walorów polskiego mięsa – podkreśla Prezes Choiński.

Projekt wsparli: ekspert merytoryczny, prof. dr hab. SGGW Agnieszka Wierzbicka, uznany szef kuchni Marcin Budynek oraz kucharz i popularny dziennikarz Tomasz Jakubiak wraz z dietetyczką Agatą Dąbrowską w roli ambasadorów akcji.

Cały projekt sfinansowano z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

 

 

 

Foto: Związek Polskie Mięso

 

 

Czytaj także:

Polacy coraz częściej sięgają po zdrowsze mięsa (badanie)