LipCo Foods z silną reprezentacją na Forum Rynku Spożywczego i Handlu
Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2024 za nami. Zorganizowana przez wydawnictwo PTWP impreza to największa konferencją biznesowa poświęcona sektorowi spożywczemu, handlowemu i HoReCa w Polsce. LipCo Foods było partnerem wydarzenia, które odbywało się w dniach 4 i 5 listopada 2024 roku. Ponadto 4 naszych reprezentantów pojawiło się w zróżnicowanych tematycznie panelach.
Piotr Her, CEO SuperDrob, został zaproszony do panelu otwierającego tegoroczne forum: „Liderzy zmian: rolnictwo, branża spożywcza, handel. Wizje przyszłości, praktyki teraźniejszości”. Piotr zwrócił uwagę na kwestię konkurencyjności europejskich przedsiębiorstw względem podmiotów spoza wspólnoty. Podkreślił konieczność sprawiedliwej legislacji w ramach UE, która nie osłabi pozycji producentów ze Starego Kontynentu.
W ramach planów rozwoju grupy LipCo Foods, Piotr Her wskazał na dywersyfikację portfolio produktowego jako kluczowe wyzwanie i plan na najbliższe lata. Jako kluczowe w zbliżającym się roku 2025 wskazał również inwestycje w zieloną energię i ograniczanie emisji CO2. Rok 2024 potwierdził kierunek rozwoju Grupy LipCo Foods, czego najlepszym dowodem jest otwarcie nowoczesnej biogazowni przy jednym z zakładów Grupy.

Również pierwszego dnia na scenie Forum Rynku Spożywczego i Handlu pojawił się Bill Derrenger, CEO LipCo Foods International, który wziął udział w panelu: „Eksportowe ziemie obiecane”. Podczas spotkania podkreślał rolę dywersyfikacji portfolio naszej grupy w ramach międzynarodowej ekspansji. „Możliwość dostarczenia produktów z kilkunastu segmentów FMCG jest znaczącym atutem LipCo Foods w otwieraniu kolejnych rynków eksportowych”. – mówił. CEO LipCo Foods International podkreślał znaczenie lokalnych oddziałów i przedstawicielstw grupy w krajach na całym świecie. Eksperci doskonale znający dany rynek są fundamentem rozwoju w regionie.
Wreszcie, Bill Derrenger wskazał trzy kluczowe elementy skutecznej ekspansji polskich produktów zagranicą:
REPUTACJA – wspierając się wzajemnie, polskie przedsiębiorstwa mogą zbudować silną markę eksportową, kojarzoną z jakością, co otwiera drzwi do kolejnych rynków.
REGULACJE – przepisy powinny wspierać konkurencyjność i służyć promocji polskiego produktu.
DŁUGOTERMINOWE RELACJE – „najpierw zawiązujmy przyjaźnie, następnie róbmy interesy”. Silne relacje budują zaufanie i umożliwiają wieloletnią współpracę, wzmacniającą pozycję na rynkach zagranicznych.

Drugiego dnia LipCo Foods reprezentowało kolejnych dwóch prelegentów.
Kamil Woźnica, CSR & Sustainability Manager w LipCo Foods, wystąpił w panelu „Zielony handel w oku regulacji i narastających wymagań”.
Kamil podkreślił, że ESG to znacznie więcej niż tylko raportowanie środowiskowe – to kompleksowe podejście do odpowiedzialnego biznesu. Szczególną uwagę poświęcił audytom społecznym, które pomagają tworzyć bezpieczniejsze i bardziej przyjazne miejsca pracy. Jak zaznaczył, transparentne raportowanie służy jako naturalny filtr przeciwko greenwashingowi, przynosząc korzyści nie tylko konsumentom, ale także wszystkim interesariuszom i inwestorom.

Marcin Strzelecki, członek zarządu LipCo Foods International oraz Dyrektor Zarządzający Segmentem Interfood w LipCo Foods, wziął udział w panelu: „Horeca. Filiżanka zawsze do połowy pełna”. Marcin podkreślał możliwości jakie płyną dla branży HoReCa zarówno z szerokiego portfolio produktowego LipCo Foods, jak i międzynarodowego zasięgu, dającego dostęp do produktów z całego świata. Wskazywał również siłę drzemiącą w naszym zespole NPD, odpowiedzialnym za rozwój nowych produktów i propozycji, który obejmuje szefów i szefowe kuchni z doświadczeniem międzynarodowym.
Marcin pokdreślał: „Do branży gastronomicznej przychodzimy nie tylko z produktem, ale też z inspiracjami. Nasze doświadczenie pozwala odpowiadać na potrzeby, ale również poszerzać perspektywę. Dla branży gastronomicznej jesteśmy przede wszystkim partnerem”.
W drugiej części dyskusji nasz prelegent wskazywał na wartość długotrwałych współprac, w budowaniu relacji producent – restauracja, hotel czy kantyna. Trwałość relacji biznesowej staje się fundamentem do rozwoju oferty i poszerzania menu. Szczególnie w kontekście rosnącego portfolio oferty LipCo Foods.

Wszystkim naszym prelegentom serdecznie gratulujemy występów. Mając ekspertów w tak wielu dziedzinach z niecierpliwością czekamy na kolejne konferencje!