LipCo Foods – co się zmieniło i jak o tym mówić?
Pierwszy kwartał 2024 roku upłynął pod znakiem wdrażania marki korporacyjnej LipCo Foods. W związku z tym na początku stycznia stworzyliśmy dla Was manual – czym jest LipCo Foods, jakie marki i spółki obejmuje, dlaczego marka korporacyjna powstała, jak o niej opowiadać?
Jeżeli nasz manual Ci umknął, to teraz masz doskonałą okazję, by go nadrobić, ponieważ postanowiliśmy przypomnieć o nim w ramach kwartalnego newslettera.
Poradnik dla pracowników,czyli co zmienia się po powstaniu LipCo Foods i jak o tym mówić.
- Czym jest LipCo Foods i kto tam pracuje?
- Czym jest marka korporacyjna?
- Kto zarządza LipCo Foods?
- Czy pracując w SuperDrob, powinienem/powinnam mówić o LipCo Foods?
- Co mogę powiedzieć o LipCo Foods?
- Jakie są korzyści z powstania LipCo Foods dla pracowników?
- Czy moja praca, zakres zadań, zmieni się po powstaniu LipCo Foods?
- Jaka jest status CPF Poland?
- Jak ktoś mnie zapyta, gdzie pracuję, co mam odpowiedzieć?
- Dlaczego powstało LipCo Foods?
- Czy dalej pracuję w polskiej, rodzinnej firmie?
- Jak wygląda sytuacja z Tajami? Czy w związku z powstaniem LipCo Foods już nie będą udziałowcami?
- Czy marka LipCo Foods będzie widniała na produktach?
- Skąd czerpać informacje na temat LipCo Foods?
1. Czym jest LipCo Foods i kto tam pracuje?
Lipco Foods to multifoodowa marka korporacyjna, w ramach której, od stycznia 2024 r., funkcjonują wszystkie spółki i marki obecne dotychczas w Grupach Kapitałowych SuperDrob oraz CPF Poland.
Czym jest multifood?
Multi = wiele
Food = żywność
To anglojęzyczne określenie, którego używamy, by pokazać w jak wielu segmentach na rynku spożywczym jesteśmy obecni ze swoimi produktami i usługami.
Jesteśmy hodowcą i przetwórcą drobiu, ale również posiadamy w ofercie m.in. ryby, owoce morza, produkty plant based (roślinne), dania gotowe, produkty convenience, karmę dla zwierząt, paniery i mieszanki funkcjonalne, a także kilka innych grup produktowych, nad którymi pracujemy. Świadczymy usługi weterynaryjne i logistyczne. Oczywiście, moglibyśmy używać polskiego zamiennika – szerokoasortymentowa – jednak uznaliśmy, że pochodzący z angielskiego „multifood” tak bardzo zakorzenił się w naszym języku, że brzmi nawet bardziej naturalnie, niż rodzima wersja.
2. Czym jest marka korporacyjna?
Wyobraź sobie, że stoisz przed nowoczesnym, dużym domem, w którym mieszka bliższa i dalsza rodzina. Część z lokatorów pochodzi z niedalekich okolic, część z odleglejszych regionów, a niektórzy pracują na co dzień za granicą.
Na parterze mieszka rodzina SuperDrob, StoFarm’owie na czwartym, państwo PetRepublik’owscy tuż obok AVET’owskich, na trzecim itd. Jednocześnie część z mieszkań jest pusta, bo czeka na nowych domowników, którzy stale wprowadzają się, jak np. rodzina napojów, która wkrótce do nas dołączy, albo właśnie meblujący mieszkanie państwo NORSO (to Ci od ryb i owoców morza).
Jak popatrzysz na budynek z zewnątrz, zauważysz, że na dachu zainstalowaliśmy zielony neon, a przed wejściem, na drzwiach, widnieje szyld. W obu miejscach napisaliśmy LipCo Foods i dodaliśmy znak otwartej dłoni, w której jedni widzą żywność, a inni Ziemię (oba wskazania są właściwe).
Każdy lokator robi w swoim mieszkaniu to, co robił do tej pory. Jeżeli jednak ktoś go zapyta, gdzie mieszka, to podaje jeden adres: LipCo Foods.
Marka korporacyjna, w naszym przypadku, to zebranie wszystkich spółek, które odpowiadają m.in. za produkcję, przetwórstwo, logistykę, sprzedaż drobiu, ryb i owoców morza, dań gotowych, produktów plant based (oraz wielu innych) pod jedną nazwą i logo.
Nazwa LipCo Foods łączy rodzinę Lipków, a także cechy charakteryzujące prowadzenie odpowiedzialnego i nowoczesnego biznesu, które zawarliśmy w części nazwy „Co” – Cooperation (współpraca), Commitment (zaangażowanie), Company (towarzystwo).
3. Kto zarządza LipCo Foods?
Na co dzień, wszystkie kluczowe decyzje związane z zarządzaniem spółkami w ramach LipCo Foods, konsultowane są z Prezesem Césarem Lipką, synem Henryka Lipki,założyciela SuperDrob. Rodzina Lipków posiada pakiet większościowy w SuperDrob, a także CPF Poland, które stworzyły LipCo Foods.
4. Czy pracując w SuperDrob, powinienem/powinnam mówić o LipCo Foods?
Tak, to bardzo dobry pomysł. Mówiąc o LipCo Foods, zachęcasz innych do zapoznania się z szerokim portfolio produktowym, wykraczającym poza drób, nad którym codziennie pracują Twoje Koleżanki i Koledzy w kilkunastu zakładach produkcyjnych i biurach.
Stajesz się ambasadorką i ambasadorem polskiej multifoodowej grupy spożywczej.
5. Co mogę powiedzieć o LipCo Foods?
- LipCo Foods jest polską, multifoodową marką korporacyjną, w ramach której funkcjonuje kilkanaście spółek specjalizujących się w różnych segmentach asortymentowych – od drobiu, przez ryby i owoce morza, kończąc na karmie dla zwierząt.
- Produkujemy też żywność roślinną (plant based), paniery, dania gotowe, convenience i napoje.
- Świadczymy usługi weterynaryjne i logistyczne.
- Właścicielem LipCo Foods jest rodzina Lipków, która 30 lat temu założyła firmę SuperDrob.
- SuperDrob jest również częścią LipCo Foods.
6. Jakie są korzyści z powstania LipCo Foods dla pracowników?
- SAMOROZWOJOWE – jestem częścią dużej grupy spożywczej, w ramach której mogę wielowątkowo rozwijać swoją ścieżkę kariery. Nie ogranicza się tylko do jednej firmy, w której obecnie pracuję. Otrzymuję informację o procesach rekrutacyjnych, które odbywają się we wszystkich spółkach LipCo Foods.
- ZAWODOWE – mam dostęp do ogromnej bazy wiedzy związanej z działalnością spółek wchodzących w skład LipCo Foods. Dzięki powstającemu intranetowi, będzie można sprawnie konsultować kwestie zawodowe z Koleżankami i Kolegami z innych działów i spółek.
- PRESTIŻOWE – pracuję w dużej grupie spożywczej, która dostarcza produkty do milionów ludzi na świecie.
7. Czy moja praca, zakres działań, zmieni się po powstaniu LipCo Foods?
Nie, pracujesz tam gdzie do tej pory, wykonując te same zadania. Jednocześnie będziesz funkcjonować w nowym środowisku, multifoodowej grupy.
8. Jaki jest status CPF Poland?
CPF Poland będzie pełnić funkcję marki przypisanej do konkretnych segmentów biznesowych, które są częścią LipCo Foods.
9. Jak ktoś mnie zapyta, gdzie pracuję, co mam odpowiedzieć?
Jeżeli pracujesz w SuperDrob, następującą odpowiedź:
„Pracuję w spółce SuperDrob, specjalizującej się m.in. w produkcji produktów typu convenience. SuperDrob jest częścią LipCo Foods, która jest polską, multifoodową marką korporacyjną stworzoną przez rodzinę Lipków. W ramach LipCo Foods funkcjonuje kilkanaście firm i segmentów, oferujących różnorodną gamę produktowo-usługową, m.in. drób, ryby i owoce morza, dania gotowe, napoje, paniery, mieszanki funkcjonalne, żywność plant based i karmę dla zwierząt.”
Jeżeli pracujesz w innej spółce (tu podaliśmy przykład Avetu), proponujemy tak:
„Pracuję w spółce Avet, specjalizującej się w usługach weterynaryjnych. Avet jest częścią LipCo Foods, która jest polską, multifoodową marką korporacyjną stworzoną przez rodzinę Lipków. W ramach LipCo Foods funkcjonuje kilkanaście firm i segmentów, oferujących różnorodną gamę produktowo-usługową, m.in. drób, ryby i owoce morza, dania gotowe, napoje, paniery, mieszanki funkcjonalne, żywność plant based i karmę dla zwierząt.”
10. Dlaczego powstało LipCo Foods?
Przez blisko 30 lat rozwijaliśmy się dynamicznie na rynku drobiowym. Jednocześnie od kilku lat działamy równie intensywnie w innych segmentach związanych m.in. z rybami, owocami morza, daniami gotowymi, produktami convenience, żywnością plant based (roślinną), karmą dla zwierząt.
Wkrótce będziemy produkowali napoje i azjatyckie pierożki (gyozę). A w planach mamy kolejne pomysły związane z branżą spożywczą. Dodatkowo świadczymy usługi weterynaryjne i transportowe.
Nasi dotychczasowi Klienci, ale również potencjalni, często postrzegają nas jedynie przez pryzmat drobiu, ograniczając przez to naszą siłę handlową. Wydłuża to nasz czas dotarcia do nowych rynków z pozostałymi produktami. Musimy często dodatkowo wyjaśniać, że mamy szerszy asortyment niż kilka lat temu.
Oczywiście, z powodzeniem sprzedajemy wszystkie wymienione produkty, ale dzięki nowej marce LipCo Foods, będzie to wygodniejsze, oszczędzi nam sporo czasu i usprawni procesy. Nie będziemy już „firmą od kurczaków”, ale „multifoodową marką z szeroką ofertą produktową”.
Chcemy jasno zakomunikować, w kraju i na świecie, że na rynku jest polska marka,pod którą skupione są inne duże marki wyspecjalizowane w konkretnych segmentach produktowych.
Stworzenie jednej silnej marki skupiającej pozostałe, daje silną pozycję negocjacyjnąi znacznie ułatwi krajową oraz zagraniczną ekspansję. Kolejne, powstające marki i spółki, którymi będziemy zarządzali, będą miały łatwiejszą drogę dotarcia do Klientów, dzięki marce LipCo Foods.
11. Czy dalej pracuję w polsiej, rodzinnej firmie?
Tak, LipCo Foods skupia spółki i marki wchodzące wcześniej w skład Grup Kapitałowych SuperDrob, a także CPF Poland, w których pakiet większościowy posiada rodzina Lipków.
Cały czas przedstawiamy się światu jako polska grupa multifoodowa.
LipCo Foods nawiązuje do nazwiska właścicieli i założycieli SuperDrob, którzy na przestrzeni 30 lat stworzyli bardzo aktywną Grupę Kapitałową inwestującą w nowe pomysły, technologie i zakłady.
12. Jaka jest rola Tajów? Czy w związku z powstaniem LipCo Foods już nie będą udziałowcami?
Tajowie z CPF wciąż posiadają udziały w CPF Poland i SuperDrob, przy czym ich udział jest mniejszościowy.
13. Czy marka LipCo Foods będzie widniała na produktach?
Nie, marka korporacyjna LipCo Foods nie będzie umieszczana na produktach. Będzie się pojawiała w komunikacji korporacyjnej i B2B (pomiędzy nami, a Klientami).
Wprowadzenie LipCo Foods będzie znaczącym wsparciem w procesie budowania rozpoznawalności na rynku krajowym i międzynarodowym dla zróżnicowanego portfolio produktowego. Jest to odzwierciedlenie naszej wizji:
„Pragniemy rozwijać polską, multifoodową grupę, która nakarmi świat w sposób zrównoważony”.
14. Skąd czerpać informacje na temat LipCo Foods
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania zapraszamy do Działu Komunikacji & PR
- pr@lipcofoods.com