Logistyka w SuperDrob

22.05.2020
Podziel się

Fragment rozmowy dla Wiadomości Handlowych z Krzysztofem Radołą, Dyrektorem ds. Logistyki SuperDrob

 

Jak można ocenić obecny poziom organizacji transportu i gospodarki magazynowej w polskich firmach mięsnych? Jak wypadamy na tle światowej konkurencji?

 

Krzysztof Radoła: Oprócz standardowych wysokich wymagań klientów dotyczących serwisu logistycznego branża mięsna ma dodatkowe wymagania – czas (Termin Przydatności do Spożycia, czyli tzw. TPS) i wymogi łańcucha termicznego. Suma wymogów wyznacza sposób doboru transportu – głównie dostawy dedykowane realizowane chłodniami według uzgodnień z klientem. Nieco inne podejście możliwe jest do produktów przetworzonych (TPS 10-14 dni). W celu optymalizacji kosztów wykorzystujemy Operatorów Logistycznych Drobnicowych (Fresh Logistics, FM Logistics). SuperDrob zatrudnia najlepsze podmioty na rynku, w tym firmy zagraniczne, a nasz Dział Logistyki ma za zadanie śledzić najnowsze trendy w tej branży.

 

Czy SuperDrob prowadzi własną logistykę, czy zlecają Państwo usługi logistyczne przedsiębiorstwom zewnętrznym?

SuperDrob S.A. utworzył w strukturze własne służby logistyczne w postaci Działu Transportu i Działów Ekspedycji w każdym z 4 zakładów. Ponadto nasza firma wynajmuje 5 dużych firm transportowych i kilka chłodni składowych, w których przechowuje około 8000 palet wyrobów gotowych, surowców oraz materiałów do produkcji. Poza realizacją zleceń sprzedaży, podstawowym zadaniem Logistyki SuperDrob jest integracja operacyjna zakładów oraz optymalizacja kosztów transportu i składowania.

Niebagatelne znaczenie ma tu także zadanie absorpcji i wdrożenia najnowszych rozwiązań logistycznych „podpatrzonych” w trakcie współpracy z zakładami partnera CP Foods z Tajlandii,  klientami i dostawcami na rynkach Europy oraz zadanie stałego podążania za wymogami klientów w tym zakresie.

 

Podziel się
Visit Us On TwitterVisit Us On Linkedin