Business Intelligence w branży spożywczej

31.03.2021
Podziel się

Członkowie zarządu i eksperci SuperDrob wzięli udział w webinarze zorganizowanym przez firmę BPX oraz Portal Spożywczy. Oto kilka wypowiedzi.

 

Łatwa obsługa danych

 

Jagna Stanecka, Wiceprezes SuperDrob SA

Jako organizacja, wiemy, że do dobrego i sprawnego podejmowania decyzji potrzebujemy narzędzi analitycznych. Poprzednie narzędzie BI jakie wykorzystywaliśmy w SuperDrob nie spełniało już naszych oczekiwań. System miał m.in. mało możliwości analitycznych. Stara generacja rozwiązań była zbyt statyczna w stosunku do bardzo dynamicznie zmieniających się realiów rynkowych. Wybraliśmy nowe rozwiązanie, uwzględniając m.in. łatwość późniejszej obsługi, bo zależało nam na tym, by obsługa i tworzenie raportów, analiz – w większym zakresie była po naszej stronie. W efekcie wybraliśmy „Qlika”.

 

Stały dostęp do aktualnych danych

 

Marcin Świąć, CEO SuperDrob SA

Informacja jest dla nas rzeczą najistotniejszą. Musimy monitorować rynek cen, bo pracujemy w branży mięsnej na dość niskich marżach. Ceny surowca zmieniają się raz na tydzień. A ceny sprzedaży – codziennie.

Wiele lat opieraliśmy się na arkuszach excel. One są dobre, gdy mamy też dobry dział analityczny. Jednak ich minusem jest tzw. zablokowana informacja. Jeżeli chcemy wejść głębiej w dane, znów musimy poprosić analityka o pomoc. To wymaga czasu.

Business intelligence to dostęp do danych online zawsze kiedy potrzebujemy.

Dzięki rozwiązaniom busniess intelligence mogą kilka razy dziennie sprawdzać najważniejsze statusy, sprawdzać, gdzie zarabiam, gdzie tracę, bez straty czasu i danych. Jako prezes, pierwszy raport czytam wcześnie rano i zanim przyjdą handlowcy, mam już dla nich pytania, czy coś się wydarzyło. Mamy więc dostęp do danych online.

 

Korzystna technologia

 

Arek Jagodziński, Dyrektor IT SuperDrob SA

Efekty zmian próbnych wdrożeń (Proof of concept/POC) były już widoczne w ciągu tygodnia.

Szukaliśmy nie tylko systemu BI, ale ekspertów do wdrożeń. Firma BPX spełniła nasze oczekiwania. Widać w tym duży przeskok technologiczny. Także utrzymywanie technologii jest dla nas korzystne. Cały czas inwestujemy w hardware. Przewaga „Qlika” nie zmuszała nas do własnej budowania hurtowni danych.

 

Tworzyć swoją giełdę informacji. Wizualizacja danych

 

Małgorzata Wiącek, Kierownik Biura Projektów SuperDrob SA

Jedyną rzeczą pewną w życiu jest zmiana. A informacja jest walutą. My jako firma lubimy śledzić kursy tych walut. Tak samo jest z analizą danych. Nasz nowy BI jest dla nas swoistą giełdą informacji. Staramy się krok po kroku umieszczać każdy nas proces w „Qliku”. To pozwala nam na wizualizację danych. Możemy śledzić zależności między danymi. Użytkownik może sobie sam odpowiedzieć na pytanie – dlaczego coś się wydarzyło. Bo ma dostęp do tych informacji.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W wydarzeniu wzieli udział:

• Marcin Świąć – CEO, SuperDrob S.A

• Jagna Stanecka – Wiceprezes, SuperDrob S.A

• Arkadiusz Jagodziński – IT Director, SuperDrob S.A

• Małgorzata Wiącek – Kierownik Biura Projektów, SuperDrob S.A

• Robert Wawro – Dyrektor Operacyjny, Grupa Maspex

• Michał Gaida – Technical Product Manager, BPX S.A

• Robert Kamiński – Redaktor Naczelny, czasopismo Komputer w Firmie

• Małgorzata Juziuk – Project Manager, BPX S.A

• Przemysław Blicharski – Business Development Manager, BPX S.A

• Dominik Machalica – Sales Manager, BPX S.A

 

 

Panel: Nowa wizja Business Intelligence vs nowe realia w branży FMCG

Pełny zapis:

Relacja z Portalu Spożywczego: >>>

 

Podziel się
Visit Us On TwitterVisit Us On Linkedin