Mniej ekranu, więcej rodziny

15.12.2015
Podziel się

Nasza firma jest sponsorem ważnej akcji rodzinnej „Czas Świąt: Mniej ekranu, więcej rodziny”. Celem kampanii jest zachęcenie do rozsądnego korzystania z mediów cyfrowych w czasie Świąt Bożego Narodzenia. Inicjatorem wydarzenia jest lokalna grupa rodziców z Józefowa k. Warszawy.

Na plakatach kampanii oraz jej stronach internetowych – MniejEkranu.pl i Facebook.com/mniejekranu – można znaleźć argumenty przemawiające za umiarkowaniem i rozwagą w korzystaniu z mediów cyfrowych w rodzinach, a także propozycje postanowień, które można podjąć w tym obszarze przed, w trakcie i po Świętach.

Oto propozycje postanowień:

  1. Ustalę i wprowadzę domowe zasady korzystania z mediów elektronicznych
  2. Zainstaluję w komputerze (tablecie, smartfonie) program kontroli rodzicielskiej
  3. Wyślę kilka tradycyjnych kartek świątecznych
  4. Stworzę w domu „Strefy wolne od ekranu”
  5. Zagram w rodzinną grę planszową
  6. Zrezygnuję z zakupu sprzętu elektronicznego jako prezentu
  7. Wprowadzę zwyczaj codziennych posiłków dla całej rodziny, wyłączę wtedy media elektroniczne
  8. Porozmawiam z dzieckiem o zagrożeniach związanych z korzystaniem z mediów cyfrowych, szczególnie o pornografii
  9. Wprowadzę lub rozszerzę zwyczaj czytania dzieciom lub czytania rodzinnego
  10. Dowiem się więcej o wpływie mediów elektronicznych na życie rodzinne i rozwój dzieci

W ramach kampanii wydrukowano 13.000 plakatów, które trafiają właśnie do wybranych szkół, domów kultury, księgarń i parafii. Mogą je także zamówić instytucje i osoby prywatne zainteresowane włączeniem się w naszą akcję. Oprócz tego informacje o kampanii trafią w wersji mailowej do większości szkół, przedszkoli, parafii i domów kultury w Polsce. Strona kampanii na Facebooku ma aktualnie ponad 6.000 fanów i ich liczba bardzo szybko rośnie.

Kampania potrwa do 7 stycznia 2016 r.

Dział PR SuperDrob, tel. 48 22 77 90 790 (lub 745)

 

Podziel się
Odwiedź nas na TTJesteśmy na LinkedIn